logo

دسته بندی

دسته‌ها

جدیدترین محصولات

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو چیست؟ سرفیس بوک مایکروسافت در زمان معرفی یک دستگاه کاملا نوآورانه محسوب می شد. طراحی هوشمندانه و قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت قدرتمند این دستگاه توجه بسیاری از طرفداران تکنولوژی را به خود جلب کرده.

برای خرید سرفیس دست دوم، کارکرده یا استوک و همچنین سرفیس نو، لطفا با ما تماس بگیرید، تیم فروش ما در دسترس است و آماده پاسخگویی به سوالات شما و همچنین ارائه اطلاعات بیشتر درباره محصولات موجود است.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

سرفیس پرو مایکروسافت یک تبلت قدرتمند با قابلیت تبدیل به لپ تاپ بوده كه استفاده از آن را در شرایط مختلف بسیار آسان تر می کند. از سوی دیگر سرفیس بوک یک لپ تاپ جمع و جور با قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت ویندوزی بوده كه از صفحه نمایش بزرگ تر بهره می برد.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو تنها در طراحی و تفاوت های ظاهری خلاصه نمی شود. در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت های این دو محصول مایکروسافت بپردازیم.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو از نظر ابعاد

سرفیس پرو تنها 9.39 میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن برابر با 889 گرم می باشد. البته در کنار صفحه کلید کمی بر ضخامت و وزن آن هم افزوده می شود. اما باز هم وزن و ابعاد جمع و جور تری نسبت به سرفیس بوک دارد. از سوی دیگر ضخامت سرفیس بوک بدون احتساب صفحه کلید 12.9 میلیمتر و در کنار صفحه کلید به 22.86 میلیمتر افزایش می یابد. وزن این دستگاه همراه با کیبورد 1.53 کیلوگرم است كه در مقایسه با سرفیس پرو تقریبا دو برابر می باشد.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو در طراحی

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو در بخش طراحی زیاد می باشد. اما با این كه هر دو دستگاه از طراحی متفاوتی بهره می برند، یک هدف را دنبال می کنند. هر دو دستگاه 2 در 1 می باشند، یعنی می توان با جدا کردن چیزی از چیز دیگری آن ها را از لپ تاپ به تبلت تبدیل کرد. سرفیس پرو سنتی تر از سرفیس بوک عمل می کند.

صفحه کلید سرفیس پرو تنها در حد و اندازه یک کیبورد عمل کرده و چیز فراتری ارائه نمی دهد. از سوی دیگر کیبورد سرفیس بوک از قسمت پایه به نمایشگر متصل می شود. با جدا سازی صفحه کلید از سرفیس بوک یک تبلت 13.5 اینچی (نسخه 15 اینچی هم موجود است) در اختیار دارید. کلیه قطعات سخت افزاری در قسمت تبلت هر دو دستگاه تعبیه شده اند. با این تفاوت كه سرفیس بوک دارای یک باتری اضافی و پردازنده گرافیکی قابل گسستن در قسمت صفحه کلید است.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو در ساخت بدنه هم محسوس می باشد. مایکروسافت برای ساخت بدنه سرفیس پرو از آلومینیوم آنودایز استفاده کرده. در صورتی كه بدنه سرفیس بوک از آلیاژ مهمیم ساخته شده. مقاومت فیزیکی هر دو دستگاه شگفت انگیز بوده و دچار هیچگونه خمش یا پیچشی نمی شوند.

با این وجود سرفیس بوک از طراحی پیچیده تری برای نگه داشتن نمایشگر نسبتا سنگین خود بهره می برد. از این رو به نظر می رسد سرفیس پرو در طولانی مدت کمتر مستعد خرابی لولا باشد. همینطور در طراحی ظاهری سرفیس پرو نوعی پایه نگهدارنده به صورت هوشمندانه تعبیه شده كه قرار گیری دستگاه را روی سطوح تسهیل می کند. در صورتی كه سرفیس بوک فاقد پایه مجزا بوده و در مقایسه با سرفیس پرو کمی بی دست و پا به نظر می رسد.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت عملکرد سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو در بخش پردازنده بسیار زیاد می باشد. سرفیس پرو در دو نسخه Core i7 و Core i5 نسل یازدهم اینتل ارائه می شود. این در حالیست كه سرفیس بوک از پردازنده های نسل دهم اینتل Core i7 و Core i5 بهره می برد.

سرفیس پرو در تست های انجام شده با Handbrake و Geekbench عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سرفیس بوک دارد. اگرچه سرفیس بوک دارای یک تراشه گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GTX 1650 Max-Q بوده كه عملکرد بسیار سریع تری نسبت به گرافیک Intel Iris Xe در پردازش های گرافیکی از خود نشان می دهد.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

پورت ها و اتصالات

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو در بخش پورت های اتصال به اوج خود می رسد. سرفیس پرو دارای دو پورت USB-C از نوع Thunderbolt 4، یک پورت Surface Connect، یک جک 3.5 میلیمتری صدا و درگاه کارت خوان microSD می باشد. در سمت دیگر سرفیس بوک به دو درگاه USB-A 3.1 Gen 2، یک درگاه USB-C 3.1 Gen 2، یک پورت Surface Connect، یک عدد جک 3.5 میلیمتری صدا و یک کارت خوان SD مجهز شده. گفتنیست سرفیس بوک فاقد پورت Thunderbolt 4 است.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو در قابلیت حمل

بدون شک سرفیس پرو دستگاه قابل حمل تری می باشد. این دستگاه ضخامت کمتری دارد و وزن آن به مراتب کمتر از سرفیس بوک می باشد. اما تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو در بحث میزان شارژدهی قابل توجه می باشد. سرفیس بوک به باتری 75.3 وات ساعت مجهز شده. در صورتی كه سرفیس پرو دارای باتری 51.5 وات ساعتی است.

اگرچه در عمل تفاوت چندانی در میزان شارژدهی این دو دستگاه وجود ندارد. در تست انجام شده سرفیس بوک به تنهایی 5 ساعت و به احتساب باتری موجود در صفحه کلید 13.5 ساعت دوام آورد. این درحالیست كه سرفیس پرو تنها 11 ساعت استفاده مداوم ما را همراهی کرد.

سرفیس پرو در مقایسه با سرفیس بوک دستگاه قابل حمل تری می باشد.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت نمایشگر سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو در بخش نمایشگر چندان زیاد نیست. مایکروسافت همیشه محصولات سرفیس را به صفحه نمایش های بسیار با کیفیتی مجهز می کند. از این رو سرفیس پرو به 17 13 اینچی نوع IPS با وضوح 1920×2880 پیکسل و میزان روشنایی 409 نیت و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز مجهز شده.

از سوی دیگر سرفیس بوک از صفحه نمایش 13.5 اینچی IPS با وضوح 2000×3000 پیکسل و میزان روشنایی 409 نیت و نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز برخوردار می باشد. شاید میزان روشنایی نمایشگر سرفیس بوک بیشتر باشد اما کنتراست سرفیس پرو به مراتب بیشتر می باشد. همینطور به طبع نمایشگر 120 هرتزی سرفیس پرو نسبت به نمایشگر 60 هرتزی سرفیس بوک تصاویر روان تری را به ارمغان می آورد.

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

برای خرید سرفیس دست دوم – کار کرده – استوک و سرفیس نو با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس بگیرید!

سرفیس، نامی که در دنیای فناوری به آن احترام می گذارد. با طراحی زیبا و نمایشگری خیره کننده، سرفیس شما را به یک تجربه جدید از استفاده از کامپیوترها راهنمایی می کند. با یک دستگاه سرفیس، شما می توانید به راحتی از قابلیت های لمسی آن استفاده کنید و به طور همزمان برروی صفحه کار کنید.

مزایای سرفیس نو شامل پردازنده های قدرتمند، حافظه بالا، طراحی باریک و سبک، صفحه نمایش با کیفیت و باتری با عمر طولانی است. با سرفیس نو، همچنین می توانید از قابلیت پشتیبانی از قلم Surface Pen استفاده کنید و تجربه نوشتن و طراحی دقیقی را تجربه کنید. تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو

همچنین، سرفیس کارکرده نیز یک گزینه عالی برای خرید اقتصادی است. با خرید یک سرفیس کارکرده، شما قادر خواهید بود از تمامی قابلیت های آن بهره برداری کنید با قیمتی پایین تر از دستگاه های جدید. اگر به دنبال یک راه حل خوب برای نیازهای کاری و تفریحی خود هستید، سرفیس نو و کارکرده بهترین گزینه برای شماست. با سرفیس، تجربه ای جدید از کامپیوترها را تجربه کنید و به طور همزمان کارهای خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *