قوانین و مقررات

التب سفارش های دریافتی شهر تهران رو از طریق پیک موتوری و پست ارسال می کند. همچنین برای شهرستان ها را از طریق پست و تیپاکس ارسال می کند. اگر شخصی به هر دلیلی تصمیم به ارسال بسته از طریق راه های دیگر مثل: پایانه یا باربری را دارد، التب کمال همکاری را داشته اما همه مسئولیت و عواقب ارسال با سفارش دهنده بوده  فقط التب موظف به تحویل رسید دریافت جنس (بیجک) به شخص سفارش دهنده می باشد.

 

نحوه صحیح دریافت جنس از پیک موتوری یا مامور پست

توصیه می شود هر موضوع مشکوک مثل کم بودن تعداد بسته – ضربه خوردگی جنس – باز بودن پلمپ و غیره را ابتدا با پشتیبانی التب هماهنگ کرده سپس بسته مورد نظر رو طبق راهنمایی پشتیبانی تحویل بگیرید. بسته های شکستنی مثل لپ تاپ و مانیتور را در زمان تحویل کاملا بررسی کرده و در صورت نیاز جعبه محصول رو باز کرده و دقیقا از سلامت دستگاه مطمئن شوید.

 

شرایط بازگرداندن کالا

محصولات ارائه شده التب، دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی شوند. همچنین اقلامی که به عنوان هدیه  از طرف التب همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شده اند، مشمول 7 روز ضمانت بازگشت نیستند. برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند، التب  7 روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد;

– اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا  7  روز پس از دریافت کالا، به التب اطلاع داده شود.

 – نیاز است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

 – استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به التب بازگردانده شود.

 – برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 – این سرویس اشکال‏‏ های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏ شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می شود.

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات سایت مغایرت داشته باشد;

– وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش التب از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.

 – اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

 – عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آن ها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در سایت است.

 – در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

 – در صورتی که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، نیاز است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

 استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به التب بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد;

– آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش التب از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.

 – نیاز است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به التب بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود:

توجه بند 1: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می گیرد که باز نشده باشد، هیچ گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته بندی اولیه، پلمب، برچسب ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.

 توجه بند 2: از آنجا که التب یک سایت خرده فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی شود).

 – اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، میتوانید وارد پروفایل خود شده و سفارش را کنید.

 – با استناد به “توجه بند 1” در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به  همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی توانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.

 دقت کنید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

 همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

ضمانت نامه التب شما در شرایط زیر از درجه اعتبار ساقط است:

  1. هرگونه استفاده، نگهداری و کارکرد تا صحیح و خارج ساختن محصول از شکل عادی
  2. هرگونه دستکاری و اقدام به سرویس، تعمیر با تغییر توسط افراد غیر مجاز
  3. خرابی به دلیل استفاده از هرگونه لوازم جانبی و باتری غیر اصل و تأیید نشده از سوی شرکت
  4. مخدوش شدن یا دستکاری تاریخ یا شماره سریال (IMEI) در کارت گارانتی و یا در گوشی
  5. هرگونه ضربه خوردگی و تماس با مایعات و رطوبت و سرقت
  6. نصب هر گونه نرم افزار و برنامه تأیید نشده توسط شرکت

تبصره های عدم شامل شدن شرایط بازگشت کالا :

اگر پلمپ محصول خریداری شده به درخواست مشتری باز شود;

– اگر بنا به درخواست مشتری روی لپ تاپ ویندوز و یا درایور نصب شود.

– اگر شخص خریداری کننده درخواست کند که قطعاتی که از فروشگاه خریداری کرد، اسمبل شود یعنی بعبارتی روی کیس نصب شده – پیچ گردد،شخص حق مرجوع کردن رو از خود سلب مینماید چرا که این اجناس ذکر شده را نمیتوان به شخص دیگری فروخت.

همچنین لازم به ذکر است همه هزینه ها مثل نصب ویندوز و درایور و اسمبل به عهده مشتری است.

تبصره 1:مانتیتور و لپ تاپ که دارای پیکسل سوختگی باشد در صورتی که کمتر از 5 پیکسل باشد، طبق پروتکل های تمامی شرکت های مادر گارانتی کننده و همچنین تمامی کارخانه های سازنده شامل شرایط عودت کالا نمی باشد.

تبصره 2: در صورت آسیب دیدگی ظاهری سوکت های مادربردهای سوکت اینتل و پردازنده های ای ام دی هماهنگی و ارسال آن به و گارانتي بر عهده مشتری می باشد و شامل شرایط عودت کالا نمی باشد.

تبصره 3: درصورتی که مشتری پس از دریافت کالا از خرید منصرف گردد، شرایط عودت فقط در صورتی برقرار است که پلمپ کالا باز نشده باشد و کارت یا لبیل گارانتي مخدوش نگردیده باشد.

تبصره 4: درصورتی که جعبه، کارتن و یا کارت گارانتی محصول خریداری شده مخدوش و یا مفقود شده باشد از پذیرش و عودت آن معذوریم.

مدارک مورد نیاز جهت استفاده از گارانتی:

1 – اصل فاکتور خرید

 2 – اصل کارت گارانتی

 3 – جعبه دستگاه