logo

دسته بندی

دسته‌ها

جدیدترین محصولات

تفاوت سرفیس و لپ تاپ

تفاوت سرفیس و لپ تاپ

تفاوت سرفیس و لپ تاپ چیست؟ سرفیس بهتر است یا لپ تاپ؟ در دنیای دیجیتال حال حاضر، ما باید هر روز منتظر ظهور پدیده  و فناوری جدیدی باشیم كه ما را بیشتر از قبل شگفت زده خواهد کرد.

در گذشته با بردن نام کامپیوتر، دستگاهی با یک مانیتور، کیس، اسپیکر، کیبورد و سایر تجهیزات وابسته آن در ذهن ما تداعی میشد. اما هم اکنون در اغلب موارد، به ویژه کاربردهای شخصی، کامپیوتر تبدیل به یک گجت کوچک قابل حمل شده كه حتی در یک کیف دستی هم جای می گیرد. انواع لپ تاپ و مک بوک و… نمونه کوچک شده همان کامپیوترهای بزرگ گذشته اند.

امروز با نسل جدیدی از لپ تاپ روبرو هستیم كه ابعاد مختلف این گجت را به چالش کشیده. در ادامه درباره مزایای لپ تاپ و سرفیس و اینكه سرفیس یا لپ تاپ، کدام مناسب تر است؟، شرح خواهیم داد. اگر نمی دانید برای خرید کدام را انتخاب کنید، با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در این باره کسب کنید.

برای خرید سرفیس دست دوم، کارکرده یا استوک و همچنین سرفیس نو، لطفا با ما تماس بگیرید، تیم فروش ما در دسترس است و آماده پاسخگویی به سوالات شما و همچنین ارائه اطلاعات بیشتر درباره محصولات موجود است.

تفاوت سرفیس و لپ تاپ

تفاوت سرفیس و لپ تاپ

کاربردها و مزایای سرفیس

در پاسخ به سوال سرفیس یا لپ تاپ، کدام بهتر است؟ باید گفت كه سرفیس ها نسل جدیدی از لپ تاپ ها می باشند كه اولین بار توسط شرکت مایکروسافت طراحی و ارائه شدند. این رایانه های شخصی در واقع نسخه پیشرفته همان لپ تاپ های شخصی قدیمی می باشند كه با ظاهری زیباتر و آپشن هایی خاص تر برای کاربران، وارد بازار شدند.

این لپ تاپ بر اساس سیستم عامل مایکروسافت ویندوز کار می کنند و اولین مدل آن كه در سال 2012 وارد بازار آمریکا شد كه دارای پردازنده آرم ARM و سیستم عامل ویندوز RT بود. لازم به ذکر بوده كه مدل حرفه ای سرفیس در 26 اکتبر همان سال وارد بازار شد، پردازنده اینتل و سیستم عامل ویندوز 10 داشت. تفاوت سرفیس و لپ تاپ

در بررسی اینكه سرفیس یا لپ تاپ، باید گفت سرفیس در واقع همان لپ تاپ است؛ اما با ویژگی های پیشرفته تر. به عنوان مثال کیبورد سرفیس قابلیت جدا شدن دارد و دیگر اینكه سرفیس دارای قلمی بوده كه می توان به کمک آن بدون نیاز به کیبورد روی مانیتور نوشت و کار کرد. بالطبع سرفیس لپ تاپ به علت سبک بودن و هم قابلیت شارژدهی خوب برای کسانی كه بیشتر روز در حال حرکت می باشند و نیاز در کنار داشتن کامپیوتر خود دارند، بسیار مناسب می باشند.

تفاوت سرفیس و لپ تاپ

مزایای سرفیس

لپ تاپ سرفیس از نظر مشخصات سخت افزاری، نسبت به لپ تاپ برتری بسیاری دارد. در ادامه برخی مزایای این دستگاه ها را برای شما شرح داده ایم:

  • قابلیت تاچ صفحه نمایش: از مهمترین قابلیت های کاربردی و بسیار محبوب این گجت، لمسی بودن صفحه نمایش آن  بوده كه به کاربر این امکان را می دهد، آسان و بدون واسطه فقط با لمس مانیتور، کار خود را انجام دهد. تفاوت سرفیس و لپ تاپ
  • کیفیت صفحه نمایش: سرفیس دارای مانیتوری با کیفیت و وضوح تصویر عالی می باشد. بعلاوه لپ تاپ سرفیس رنگ ها را با استاندارد sRGB نمایش می دهد و این بدان معناست كه از نظر رنگ ها آن چه در صفحه نمایش مشاهده می کنید، همان خواهد بود كه هنگام چاپ در دست خواهید داشت. تفاوت سرفیس و لپ تاپ
  • کیفیت ساخت: این نوع لپ تاپ دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و بدنه آن ها اغلب در برابر ضربه مقاوم تر از لپ تاپ معمولی می باشد.
  • وزن و ضخامت کم: سرفیس ها بسیار سبک تر از لپ تاپ های معمولی می باشند و ضخامت کمی هم دارند. در واقع وزن آن ها در حدود 500 گرم و ضخامت شان در حدود 10 میلی متر می باشد.
  • کیفیت دوربین: از نظر دوربین، سرفیس دارای دو دوربین باکیفیت است، یک دوربین 5MP در جلو و یک دوربین 8MP در پشت كه این مورد برای یک کامپیوتر شخصی بسیار فوق العاده.
  • قلم سرفیس: تجهیز لپ تاپ سرفیس به قلمی با قدرت تشخیص 4096 درجه فشار به روی نوک و قابلیت تشخیص زاویه، آن را به یک وسیله فوق حرفه ای برای استفاده هنرمندان و طراحان تبدیل کرده. لازم به ذکر بوده كه این قلم به جای موس هم قابل استفاده. تفاوت سرفیس و لپ تاپ
  • بلندگوی با کیفیت: اگر پخش صدای لپ تاپ برای شما مهم است، باید بدانید كه سرفیس بلندگوهای بسیار با کیفیتی دارد كه به صورت استریو طراحی شده اند.
  • دوام باتری: یک  بار شارژ کامل باتری سرفیس خود امکان استفاده تا حدود 15 ساعت را به شما خواهد داد. تفاوت سرفیس و لپ تاپ

مقایسه سرفیس بوک و لپ تاپ سرفیس

کاربردها و مزایای لپ تاپ

حالا برای اینكه درک کنیم سرفیس یا لپ تاپ کدام بهتر است؟ کمی به ویژگی های لپ تاپ معمولی می پردازیم. لپ تاپ ها در واقع همان کامپیوترها می باشند كه کمی شخصی تر شده اند؛ به این صورت كه اجزای سخت افزاری آن ها متصل به هم است؛ مانیتور و کیبورد به هم وصل می باشند و موس هم در قسمت پایین صفحه کلید به صورت یک صفحه لمسی تعبیه شده.

پس مشکل حمل و نقل و جابجایی كه در انواع رایانه قدیمی وجود داشت، در این دستگاه رفع شده بود؛ اما بازهم در مقایسه با سرفیس ها سنگین تر می باشند. از نظر سخت افزاری لپ تاپ ها متفاوت می باشند و یک علت تنوع زیاد آن ها در بازار همین می باشد. این دستگاه ها هم دارای باتری و هم شارژر می باشند. تفاوت سرفیس و لپ تاپ

مزایای لپ تاپ

هیچ گاه با قطعیت نمی توان گفت سرفیس بهتر است یا لپ تاپ، زیرا هر کاربر انتظار و استفاده ای كه از سیستم مورد نظرش دارد، کاملا متفاوت از دیگران می باشد. اما از مهمترین مزایای لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد: تفاوت سرفیس و لپ تاپ

  • کم حجم بودن: نسل کامپیوترهای خانگی نیاز به فضای زیادی داشتند، اما لپ تاپ ها این مشکل را حل کردند كه این مورد یکی از جنبه های پرطرفدار آن ها بود؛ زیرا لپ تاپ علاوه بر مادربورد و کیس، همه لوازم جانبی را در خود دارد. تفاوت سرفیس و لپ تاپ
  • قابلیت جابجایی: با ورود لپ تاپ ها به دنیای تکنولوژی با کامپیوترهایی مواجه شدیم كه می توانستیم بدون مشکل آن ها را با خود جابجا کنیم و در محل کار و… با کامپیوتر شخصی خودمان کار کنیم.
  • اجرای نرم افزارها با قابلیت و کیفیت بالا: اغلب لپ تاپ های امروزی، موارد نیاز کاربران را به آسانی اجرا می کنند. تفاوت سرفیس و لپ تاپ
  • کم مصرف بودن: کامپیوترهای رومیزی برق بسیار بیشتری نسبت به لپ تاپ مصرف می کنند، البته سرفیس برق کمتری از لپ تاپ مصرف می کند. تفاوت سرفیس و لپ تاپ
  • کار کردن با باتری: لپ تاپ ها دارای باتری می باشند كه با شارژ کردن آن می توان چند ساعت بدون نیاز به برق از دستگاه استفاده کرد؛ بسته به قدرت باتری، میزان نگهداری شارژ هم متفاوت می باشد.

تفاوت سرفیس و لپ تاپ در چیست؟

حال كه درباره ویژگی ها و مزایای این دو دستگاه خواندیم، می خواهیم بدانیم سرفیس بهتر است یا لپ تاپ و چه تفاوتی با هم دارند؟ در واقع در لپ تاپ معمولی صفحه نمایش روی پایه صفحه کلید ثابت می باشد. اما در اغلب مدل های سرفیس، مانیتور از صفحه کلید جدا می شود. تفاوت سرفیس و لپ تاپ

برخی مدل های سرفیس مثل تبلت می باشند و کیبورد ندارند و در صورت تمایل و نیاز باید به صورت جداگانه خریداری شوند. تفاوت های عمده این دو عبارت هستند از: تفاوت سرفیس و لپ تاپ

  • میزان شارژ باتری: باتری سرفیس  چیزی حدود 18 ساعت دوام می آورد، اما باتری لپ تاپ  اغلب بین 3 الی 5 ساعت شارژ را نگه می دارد.
  • وزن: از نظر وزن اگر بخواهیم بگوییم سرفیس بهتر یا لپ تاپ، اغلب سرفیس ها سبک تر از لپ تاپ می باشند؛ این ویژگی در حمل و نقل آن ها بسیار تاثیرگذار می باشد.
  • وجود کیبورد: کیبورد سرفیس  قابلیت جدا شدن دارد و با این کار دستگاه تبدیل به یک تبلت خواهد شد. این کارایی بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است؛ زیرا حمل و نقل را آسان تر کرده و امکانات بیشتری در اختیار افراد قرار می دهد كه دارندگان لپ تاپ از آن محروم می باشند.
  • داشتن قلم نوری: همانطور كه ذکر کردیم از ویژگی های بارز و کاربردی سرفیس ها كه باعث جلب توجه کاربران به خصوص هنرمندان و طراحان شده است، داشتن قلم نوری بوده كه این آپشن در لپ تاپ  وجود ندارد. تفاوت سرفیس و لپ تاپ
  • قیمت: اصولا قیمت انواع سرفیس بسیار بالاتر از لپ تاپ می باشد. شما می توانید لپ تاپ های مختلف را حتی با قیمت بسیار مناسب در بازار پیدا کنید، اما سرفیس ها بعلت ویژگی هایی كه ذکر شد گران تر می باشند.
  • وضوح تصویر: در سرفیس وضوح تصویر بسیار باکیفیت تر از انواع لپ تاپ می باشد. رزولوشن تصویر در مانیتور سرفیس، 3000 * 2000 پیکسل بوده كه در لپ تاپ کمتر از این می باشد.

سرفیس یا لپ تاپ؟

در مقاله فوق تلاش کردیم مزایا و تفاوت های سرفیس و لپ تاپ را برای شما ذکر کنیم، تا چنانچه قصد خرید این دستگاه ها را دارید با اطلاعات کافی وارد بازار شوید. در نهایت با در نظر گرفتن موارد فوق این شما هستید كه با توجه به شرایط مالی و البته نوع استفاده تان از این وسیله تصمیم به خرید خواهید گرفت و تعیین می کنید كه سرفیس یا لپ تاپ کدام بهتر است؟ تفاوت سرفیس و لپ تاپ

مسلما چنانچه کاربر حرفه ای هستید و یا بیشتر استفاده تان کارهای گرافیکی و طراحی است سرفیس گزینه مناسب تری بوده و اگر استفاده معمولی تری دارید، لپ تاپ کار شما را راه می اندازد.

برای خرید سرفیس دست دوم – کار کرده – استوک و سرفیس نو با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس بگیرید!

سرفیس، نامی که در دنیای فناوری به آن احترام می گذارد. با طراحی زیبا و نمایشگری خیره کننده، سرفیس شما را به یک تجربه جدید از استفاده از کامپیوترها راهنمایی می کند. با یک دستگاه سرفیس، شما می توانید به راحتی از قابلیت های لمسی آن استفاده کنید و به طور همزمان برروی صفحه کار کنید.

مزایای سرفیس نو شامل پردازنده های قدرتمند، حافظه بالا، طراحی باریک و سبک، صفحه نمایش با کیفیت و باتری با عمر طولانی است. با سرفیس نو، همچنین می توانید از قابلیت پشتیبانی از قلم Surface Pen استفاده کنید و تجربه نوشتن و طراحی دقیقی را تجربه کنید. تفاوت سرفیس و لپ تاپ

همچنین، سرفیس کارکرده نیز یک گزینه عالی برای خرید اقتصادی است. با خرید یک سرفیس کارکرده، شما قادر خواهید بود از تمامی قابلیت های آن بهره برداری کنید با قیمتی پایین تر از دستگاه های جدید. اگر به دنبال یک راه حل خوب برای نیازهای کاری و تفریحی خود هستید، سرفیس نو و کارکرده بهترین گزینه برای شماست. با سرفیس، تجربه ای جدید از کامپیوترها را تجربه کنید و به طور همزمان کارهای خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *