logo

دسته بندی

دسته‌ها

جدیدترین محصولات

معرفی انواع سرفیس

معرفی انواع سرفیس

در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع سرفیس بپردازیم، شرکت مایکروسافت نامی آشنا در دنیای دیجیتال بوده كه تقریباً همه ما حداقل در دوره ای از زندگی خود از برخی محصولات آن همچون ویندوز استفاده کرده ایم! اما اعتبار این شرکت فقط به نرم افزارهای تولیدی آن ختم نشده و محصولات سخت افزاری برند مایکروسافت هم، همواره از برترین کالاهای دنیای دیجیتال به شمار می آیند.

در این میان خانواده بزرگ “سرفیس مایکروسافت Microsoft Surface” محبوبیت بسیاری بین کاربران دارند. علت این محبوبیت سورفیس ها، کیفیت خوب ساخت آنها، تنوع بسیار زیاد و همخوانی و هماهنگی عالی با سیستم عامل ویندوز است. با اینكه در سالهای گذشته انواع مختلفی از سرفیس های ماکروسافت تولید و به بازار عرضه شده است. معرفی انواع سرفیس

برای خرید سرفیس دست دوم، کارکرده یا استوک و همچنین سرفیس نو، لطفا با ما تماس بگیرید، تیم فروش ما در دسترس است و آماده پاسخگویی به سوالات شما و همچنین ارائه اطلاعات بیشتر درباره محصولات موجود است.

معرفی انواع سرفیس

مزایای سرفیس

معرفی انواع سرفیس

سرفیس (Surface) چیست؟

به طور کلی، مایکروسافت سِرفیس  Microsoft Surface  به کامپیوترها و تبلت هایی اطلاق می شود كه طراحی، معرفی، تولید و عرضه آن ها توسط شرکت مایکروسافت انجام شده.

این سیستم ها شامل کامپیوترهای شخصی یکپارچه یا All In One، لپ تاپ ها، تبلت و تخته هوشمند یا همان “اسمارت برد” هستند كه نسل های جدید آن ها دارای صفحه نمایش لمسی می باشند. در حال حاضر همه محصولات سورفیس مایکروسافت، من جمله لپتاپ ها، تبلت ها، سیستم های همه کاره AIO، نمایشگرها و سرفیس دوئو، همگی دارای صفحه نمایش لمسی سازگار با قلم می باشند!

طراحی و توسعه محصولات فوق توسط کمپانی مایکروسافت صورت گرفته و تولید آن ها هم توسط این شرکت با همکاری شرکت Pegatron تایوان انجام می شود. معرفی انواع سرفیس

تاریخچه انواع سرفیس Surface: مایکروسافت هر یک از سورفیس ها را در چه سالی تولید کرده است؟

کمپانی مایکروسافت سال های زیادی بوده كه در زمینه طراحی و تولید نرم افزار و سیستم های عامل یکی از رهبران جهان دیجیتال بوده؛ بنابراین حدود یک دهه پیش، طراحی دستگاه هایی را آغاز کرد كه برای اجرای نرم افزار های مایکروسافت، بالاترین بازدهی ممکن را داشته باشند. معرفی انواع سرفیس

ترتیب تاریخی تولید انواع سرفیس Surface به شکل زیر بوده است

  1. کمپانی مایکروسافت اولین بار Surface (سرفیس) را در تاریخ 18 ژوئن 2012 معرفی کرد. معرفی انواع سرفیس
  2. دومین سری مایکروسافت سرفیس هم تحت عنوان سرفیس پرو (Surface Pro)، در 26 اکتبر سال 2012 روانه بازار شد.
  3. بعدها سرفیس 3 (Surface 3)، سرفیس پرو 3 (Surface Pro 3)، سرفیس پرو 4 (Surface Pro 3) و سرفیس بوک جدید (Surface Book) در سال 2015 ارائه شدند.
  4. سرفیس استودیو (Surface Studio) و سرفیس دئو (Surface Duo) و سرفیس هاب (Surface Hub) هم حدود یک سال بعد (2016) در دسترس قرار گرفتند.
  5. پس از معرفی لپ تاپ سرفیس در ماه می 2017، شرکت مایکروسافت نسل پنجم Surface Pro (سرفیس پرو 5) را هم معرفی کرد.
  6. این کمپانی، سال بعد، Surface Hub 2 (سرفیس هاب 2) را معرفی کرد كه دارای یک لولای چرخان جدید بوده از قابلیت اتصال چندین هاب به یکدیگر برخوردار می باشد.
  7. Surface Go (سرفیس گو) كه تبلتی با صفحه نمایش 10 اینچ بود، در ژوئن سال 2018 معرفی شده. معرفی انواع سرفیس
  8. حدود یک سال بعد هم سرفیس پرو 7 (Surface Pro 7)، سرفیس لپ تاپ 3 (Surface Laptop 3) و سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X) با پردازنده Microsoft SQ1 ARM توسط این شرکت معرفی شدند.
  9. سرفیس نئو (Surface Neo)، به عنوان تبلتی با صفحه دوگانه و سرفیس دئو (Surface Duo) كه یک تلفن همراه با صفحه نمایش دوگانه و سیستم عامل اندروید هستند، در سال 2020 روانه بازار شدند.
  10. در نیمه اول سال 2021 شرکت مایکروسافت اقدام به معرفی سرفیس پرو 7 پلاس (Surface 7 plus)، سرفیس لپ تاپ 4 (Surface Laptop 4)، سرفیس گو 3 (Surface Go 3) و سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X) کرد و در 22 سپتامبر 2021، سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8)،  سرفیس دئو 2 (Surface Duo 2) و سرفیس لپتاپ استودیو (Surface Laptop studio) هم معرفی شدند.
  11. در اواخر سال 2022 همسرفیس پرو 9(Surface Pro 9)، سرفیس لپ تاپ 5 (Surface Laptop 5) و سرفیس استودیو 2 پلاس (Surface Studio 2 plus) روانه بازار شدند كه جدیدترین دستگاه های موجود مایکروسافت در این دو دسته هستند. معرفی انواع سرفیس
  12. در سپتامبر 2023، دو محصول جدید در دسته سرفیس مایکروسافت معرفی شدند كه نام آن ها سرفیس لپ تاپ استودیو 2 و سرفیس لپ تاپ گو 3 است.

دسته بندی اصلی انواع سرفیس (Surface) مایکروسافت چیست؟

در حال حاضر آخرین مدل سرفیس، سرفیس لپ تاپ استودیو 2 و سرفیس لپ تاپ گو 3 هستند و پیش از این هم این جایگاه به سرفیس پرو 9 و سرفیس لپ تاپ 5 تعلق داشت. خانواده مایکروسافت سرفیس، به طور کلی شامل چند گروه اصلی و چند زیر شاخه است كه اجمالاً به معرفی هر یک از آن ها پرداخته شده است: معرفی انواع سرفیس

در یک دسته بندی کلی دستگاههای ساخت Microsoft را می توان به 5 گروه تقسیم کرد:

  1. سرفیس تبلت مایکروسافت(Microsoft Surface Tablet) معرفی انواع سرفیس
  2. سرفیس لپتاپ مایکروسافت(Microsoft Surface Laptop)
  3. سرفیس دوئو مایکروسافت(Microsoft Surface Duo)
  4. سرفیس کامپیوتر همه کاره (Microsoft Surface All in one)
  5. انواع سرفیسSurface در گروه سرفیس لپتاپ مایکروسافت
  6. سرفیس هاب مایکروسافت (Microsoft Surface Hub)

همانطور كه از نام این گروه پیداست، همه انواع لپتاپ مایکروسافت جزو این دسته می باشند كه مهمترین آن ها سرفیس لپ تاپ بوده و شامل موارد زیر هستند:

  • سرفیس بوک 1، سرفیس بوک 2، سرفیس بوک 3
  • سرفیس لپتاپ 1، سرفیس لپتاپ 2،  سرفیس لپتاپ 3، سرفیس لپتاپ 4، سرفیس لپ تاپ 5
  • سرفیس لپتاپ گو 1، سرفیس لپتاپ گو 2، سرفیس لپتاپ گو 3
  • سرفیس لپتاپ استودیو 1، سرفیس لپ تاپ استودیو 2
  • سرفیس لپتاپ SE معرفی انواع سرفیس

انواع سرفیس Surface در گروه سرفیس تبلت مایکروسافت

در این گروه هم همه انواع تبلت مایکروسافت قرار می گیرند كه مهم ترین دسته آن سرفیس پرو بوده و شامل موارد زیر هستند:

  • سرفیس پرو 5، سرفیس پرو 6، سرفیس پرو 7، سرفیس پرو 7 پلاس، سرفیس پرو 8، سرفیس پرو 9
  • سرفیس پرو X
  • سرفیس گو 1، سرفیس گو 2، سرفیس گو 3 معرفی انواع سرفیس

انواع سرفیسSurface در گروه سرفیس کامپیوتر همه کاره مایکروسافت (AIO) یا سرفیس استودیو

این گروه خلوت ترین گروه از سرفیس ها است كه تنها شامل یک مدل کامپیوتر All in one مایکروسافت است:

سرفیس استودیو 1، سرفیس استودیو 2، سرفیس استودیو 2 پلاس معرفی انواع سرفیس

انواع سرفیس Surface در گروه گوشی های دو صفحه ای یا فولد (سرفیس دوئو مایکروسافت)

این گروه شامل گوشی های دو صفحه ای مایکروسافت، معروف به سرفیس دوئو مایکروسافت بوده و 2 مدل از آن ها تاکنون تولید شده.

سرفیس دوئو 1، سرفیس دوئو 2 معرفی انواع سرفیس

انواع سرفیس Surface در گروه نمایشگرهای هوشمند مایکروسافت یا سرفیس هاب

این گروه شبیه به دستگاههای کامپیوتر All in one بوده و تفاوت اصلی این دو گروه با یکدیگر در ابعاد نمایشگر بوده كه سرفیس هاب مایکروسافت، دارای نمایشگرهای بسیار بزرگ ( 55 و 84 اینچ) بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. از سرفیس هاب مایکروسافت میتوان بعنوان دستگاه کامپیوتر مستقل و همینطور بعنوان نمایشگر سایر دستگاهها استفاده کرد.

معرفی انواع سرفیس

تفاوت سرفیس و لپ تاپ

سرفیس هاب، سرفیس هاب 2

ابتدا باید توضیح دهیم كه جدولی از گروه بندی انواع Surface، آماده کرده ایم كه دید کاملی درباره سوال خودتان یعنی “Surface چیست؟” به دست بیاورید. ثانیاً، در این جدول و توضیحات تکمیلی كه بعد از آن آمده است، سعی شده كه چند نمونه از مدلهای سرفیس جدیدتر، در هر گروه، مورد اشاره قرار گیرد و مدلهای سرفیس قدیمی، در لیست نیامده.

سرفیس  پرو

این مدل از سرفیس در سال 2013 معرفی شد و تا به امروز در حال به روزرسانی می باشد. مدل سرفیس پرو به علت اینكه در ابتدا ویندوز 8 پرو را اجرا می کرده با نام «پرو» شناخته شد. این مدل دارای سخت افزاری بسیار بهتر از مدل های سرفیس گو می باشد. معرفی انواع سرفیس

قیمت این لپ تاپ بسته به سخت افزاری كه دارد از 1100 تا 2700 دلار آمریکا می تواند متغیر باشد. CPU این لپ تاپ Intel core i3، i5 و i7 بوده و پردازنده گرافیکی اینتل UHD و Iris Xe را در کنار دارد. رم این دستگاه از 8 تا 32 گیگ متغیر بوده و کاربران قادر هسستند از حافظه داخلی 128 گیگ تا 1 ترابایتی این محصول فوق العاده را خریداری کنند.

این محصول بیشتر مناسب مهندسین و کاربرانی بوده كه کار محاسباتی زیادی دارند و لپ تاپ سبک با بازدهی بالا می خواهند. البته اولین مدل های تولید شده انقدر قدرتمند نبودند. این سخت افزار مربوط به سری سرفیس پرو 8 بوده كه در سال 2022 در دسترس عموم قرار گرفت.

سرفیس گو معرفی انواع سرفیس

Surface Go یک لپ تاپ-تبلت دو در یک(2 in 1)  10 اینچی بوده كه قابلیت جداسازی کیبورد را دارد. اولین مدل این تبلت در سال 2018 رونمایی شد و در سال 2020 هم مدل سرفیس گو 2 جایگزین آن شد و همینطور در سال 2021 نسخه گو 3 روانه بازار شد. این لپ تاپ ویندوز 10 هوم را اجرا می کند و دارای دوربین 5 مگاپیکسلی جلو، دوربین مادون قرمز، دوربین 8 مگاپیکسلی پشت و NFC می باشد.

همینطور با استند پشتی بازشونده می تواند زاویه 165 درجه را به کاربر خود بدهد. صفحه نمایش این لپ تاپ 3:2 بوده و وضوح تصویر 1800 در 1200 را با تراکم پیکسلی 217 ppi پشتیبانی می کند و دید 180 درجه کامل را ارائه می کند.

البته این لپ تاپ بدون قلم نوری و کیبورد به فروش می رسد و شما باید این دو را به صورت جداگانه بخرید. این لپ تاپ دارای CPU مدل پنتیوم گلد بوده و یک پردازنده گرافیکی intel HD 615 و در دو مدل با رم های 4 و 8 گیگابایت عرضه می شود. معرفی انواع سرفیس

حافظه این لپ تاپ هم از 64 تا 256 گیگابایت متغیر می باشد. قیمت این سرفیس بسته به سخت افزارش بین 400 تا 880 دلار آمریکاست. این لپ تاپ سبک وزن برای دانشجویان انتخاب مناسبی بوده و قادر هسستند تحقیقات و کارهای روزمره خود را با آن انجام دهند.

سرفیس بوک معرفی انواع سرفیس

سرفیس بوک 3، سومین نسل از سری بوک بوده كه  همزمان با سرفیس گو 2 معرفی شد. سرفیس بوک هم یک لپ تاپ 2 در 1 بوده كه اگر کیبورد آن را جدا کنید، می توانید از آن به عنوان یک تبلت استفاده کنید.

این سرفیس در دو مدل 13.5 و 15 اینچ تولید می شود و CPU نسل 10 دارد. رم آن تا 32 گیگ و حافظه داخلی آن تا 2 ترابایت ظرفیت دارد. در نتیجه از قیمت بالای این لپ تاپ تعجب نکنید. در آمریکا می توان از 1600 تا 3700 دلار این محصول بی نظیر را خریداری کرد. به علت برخورداری از پردازنده گرافیکی بسیار قوی، این لپ تاپ برای کارهای گرافیکی مناسب می باشد.

سرفیس لپ تاپ معرفی انواع سرفیس

آخرین مدل از سری سرفیس لپ تاپ در حال حاضر سرفیس لپ تاپ 5 بوده كه در سال 2022 معرفی شد و هنوز آماده ارائه در بازار نیست. سرفیس لپ تاپ ظاهری کاملا مشابه یک لپ تاپ معمولی را دارد و از صفحه کلید جداشدنی در آن خبری نیست. CPU این لپ تاپ نسل 12 بوده و تا 18 ساعت شارژدهی دارد.

در دو مدل 13 و 15 اینچ با نسبت تصویر 3:2 ارائه شده و تا 32 گیگ رم و نهایتا 1 ترابایت حافظه داخلی را پشتیبانی می کند. در مدل سرفیس لپ تاپ 4 كه در سال 2021 معرفی شد تقریبا همه این خصوصیات وجود دارد با این تفاوت كه از CPU نسل 11 در آن استفاده می شود. قیمت تقریبی سرفیس 4 از 100 تا 2500 دلار آمریکا بسته به سخت افزاری كه ارائه می کند متفاوت می باشد.

سرفیس  هاب معرفی انواع سرفیس

مایکروسافت در سال 2015 این محصول را معرفی کرد تا با صفحه 55 اینچی آن بتواند به عنوان یک ویدئو پروژکتور عمل کند و به معنای واقعی همه جنبه های کامپیوترهای اداری را پوشش دهد. در مدل سرفیس هاب 2، این صفحه به 50 اینچ و 85 اینچ تبدیل شد. CPU نسل 8 و رم 8 گیگ و حافظه داخلی 128 گیگی از مشخصات سرفیس هاب 2 می باشد.

سرفیس استودیو

سرفیس استودیو درواقع یک سیستم All-in-One یا همان دسکتاپ یکپارچه بوده كه آخرین مدل ارائه شده از آن استودیو 2 می باشد. پردازنده قوی نسل 11 و گرافیک 6 گیگابایتی همراه با رم بالا و حافظه داخلی 1 و 2 ترابایتی این سیستم را برای بازی، کارهای گرافیکی و طراحی سه بعدی بسیار ایده آل کرده. قیمت این محصول در آمریکا بین 3500 تا 4800 دلار می باشد.

سرفیس Dou 2 معرفی انواع سرفیس

سرفیس Dou 2 یک گوشی هوشمند اندرویدی بوده كه شرکت مایکروسافت به صورت تاشو ساخت تا از یک طرف آن به عنوان کیبورد استفاده شود. این گوشی با اندروید 11 روانه بازار شد ولی آپدیت اندروید 12 را هم پشتیبانی می کند. از بین انواع مدل های سرفیس این تنها مدلی بوده كه سیستم عامل ویندوز را پشتیبانی نمی کند.

برای خرید سرفیس دست دوم – کار کرده – استوک و سرفیس نو با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس بگیرید!

سرفیس، نامی که در دنیای فناوری به آن احترام می گذارد. با طراحی زیبا و نمایشگری خیره کننده، سرفیس شما را به یک تجربه جدید از استفاده از کامپیوترها راهنمایی می کند. با یک دستگاه سرفیس، شما می توانید به راحتی از قابلیت های لمسی آن استفاده کنید و به طور همزمان برروی صفحه کار کنید.

مزایای سرفیس نو شامل پردازنده های قدرتمند، حافظه بالا، طراحی باریک و سبک، صفحه نمایش با کیفیت و باتری با عمر طولانی است. با سرفیس نو، همچنین می توانید از قابلیت پشتیبانی از قلم Surface Pen استفاده کنید و تجربه نوشتن و طراحی دقیقی را تجربه کنید. معرفی انواع سرفیس

همچنین، سرفیس کارکرده نیز یک گزینه عالی برای خرید اقتصادی است. با خرید یک سرفیس کارکرده، شما قادر خواهید بود از تمامی قابلیت های آن بهره برداری کنید با قیمتی پایین تر از دستگاه های جدید. اگر به دنبال یک راه حل خوب برای نیازهای کاری و تفریحی خود هستید، سرفیس نو و کارکرده بهترین گزینه برای شماست. با سرفیس، تجربه ای جدید از کامپیوترها را تجربه کنید و به طور همزمان کارهای خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *